Egy hagyományos bolt nyitásához sokkal több mindenre van szükség, mint egy webáruház készítésnél. A hagyományos bolt nyitása során kell, hogy legyen egy üzlethelyiségünk, és ki kell termelni a fenntartásához szükséges költségeket. A bevétel egy része így elmegy rezsire, bérleti díjra, ad hoc-jellegű karbantartási munkákra satöbbi. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy be kell fizetned a különböző jellegű adókat, például személyi jövedelemadó, iparűzési adó stb., valamint, ha van alkalmazottunk, akkor az ő fizetését is ki kell termelni. A webáruház készítés során a fenntartási költségeket minimálisra csökkenthetjük, hiszen maximum egy raktárra van szükségünk, egy online felületre és az adók befizetése után a bevétel fennmaradó része a miénk marad. Ma már sokkal többen vásárolnak online, a jövőben ez a szám pedig egyre csak nőni fog. Az emberek egyre inkább megbíznak a webáruházakban, a logisztikai cégek pedig kis túlzással 2-3 napon belül akár a világ másik végére is eljuttathatják a csomagot. Az online üzletünk során nem, vagy nem feltétlenül kell országhatárokon belül gondolkozni, hiszen akár az egész európai, vagy tengerentúli piacot is célba lehet venni, ahol rengeteg potenciális vevő vár ránk. Persze arra érdemes odafigyelni, hogy a nagyobb piac nagyobb konkurenciát is jelent. A webáruház készítéssorán, ha odafigyelünk az alapvető elvárásokra, akkor igazán jövedelmező webáruházunk lehet, amellyel betörhetünk az online piacra. A jövőre nézve, pedig egyre inkább az online vásárlás lesz a legkeresettebb vásárlási forma.